Cheese Tiramitsu


Banner





Perut meragam dan Jom Masuk U !
18 March 2012 | 11:35 pm
Hai dan Assalamualaikum =')




Harini saya pergi karnival jom masuk u dekat kuala kangsar. on  the way nak pergi tu saya rasa nak muntah. ditambah pulak dengan jalan bengkang bengkok, jenuh saya tahan. kat tangan saya memang dah ready pegang beg takot kalau tak tahan sangat saya muntah je dalam beg tu. kadang2 rasa nak terkeluar dah tapi saya tahan jugak sebab malas nak suruh orang berhenti sebab saya tumpang orang. kalau kereta sendiri boleh la jugak kan. lastly, sampai jugak Kuala Kangsar pastu kawan saya kata nak hilangkan rasa muntah makan asam. saya pon beli asam untuk spare perjalanan balik nanti pulak. tengahari tu saya makan bihun tomyam dekat sana. yummy, lama tak makan tomyam tau. tapi seriously kitorang tunggu lama gila makanan. sampai orang yang datang lambat pon dah dapat makanan. heh, what the pretty service? -____- . Then, when one of my friend tanya orang tu baru tukang masak dia terhegeh-hegeh nak masak. haiyooo, lu orang lupa ke apa?

Lepas makan, perjalanan pulang pon bermula. saya berharap sangat kali ni saya tak rasa nak muntah lagi. tapi again, saya rasa nak muntah. baru 10 minit duduk dalam kereta dah loya tekak. cepat2 saya makan asam. kononnya nak bagi hilang rasa loya tapi lagi rasa nak muntah ada lah. apa yang mampu saya buat sepanjang jalan adalah tahan muntah sedaya upaya dan pejam mata. kawan sebelah saya kata jangan tengok luar. tak sangka pulak perjalanan balik ni lagi terok rasanya. bila sampai rumah saya harap sangat rasa ni akan hilang. tapi tak. sampai ke malam still rasa loya tekak. penyakit apakah pulak ini? tadi mak saya bawak laksa dari rumah kakak saya. teringin sangat nak makan laksa tu tapi tak mampu sebab tekak rasa loya. saya amik bau kuah laksa jer tadi sobsob T_T




Huh, cerita pasal muntah sampai dua perenggan. saya cuma meluahkan ketidakselesaan perut saya ini :( Ohh ya, adakah anda dah pergi karnival jom masuk u? karnival ni bagos tau bagi kita bukak mata bukak hati bukak minda tentang peluang nak melanjutkan pelajaran. especially untuk lepasan spm / stpm / matrikulasi, memang patut pergi sini. tapi adik2 yang baru sekolah menengah nak pergi pon boleh jugak. boleh dapat pendedahan awal. kat karnival ada banyak booth ipta dan ipts. booth biasiswa dan pinjaman pon ada jugak. so, memang elok la pergi. boleh tahu apa syarat kelayakan and so on. cehh, saya ni over jer gayanya. sebenarnya tadi saya jalan dengan kawan saya, saya just ikot jer dia singgah kat booth mana. dia yang banyak tanya itu ini, saya tumpang dengar jer hehe. bukannya apa, saya tak tahu nak tanya apa sebenarnya. maklum lah pendedahan tak cukup lagi. so, sape pergi sini sepatutnya kena ringan mulut bertanya. jangan diam jer amik kertas amik ole-ole terus blah. kalau sape banyak tanya mesti banyak ilmu yang korang akan dapat sebab orang tu akan terang secara details. 

K lah saya berharap esok hilang ketidakselesaan perut saya ni. sedih tau tak dapat makan laksa :( Selamat malam !






0 Comment


Thanks for reading :)




Older Post | Newer Post